Idealne składniki na drugie śniadanie

drugie-sniadanie-jajecznicaDrugie śniadanie jest bardzo ważnym elementem każdego jadłospisu. Jeżeli zależy nam na naszym zdrowiu to z całą pewnością nie powinniśmy go omijać. Regularne spożywanie zdrowych posiłków każdego dnia nie tylko poprawia metabolizm i samopoczucie ale także dodaje niezbędnej energii.

Dla nie wtajemniczonych. Czym jest drugie śniadanie? Drugie śniadanie, to taki posiłek, który wypada pomiędzy śniadaniem, a obiadem (WOW! Eureka!). Tzn., że jeżeli wstajemy o 8:00, a o 8:30 jemy śniadanie, natomiast obiad jemy w okolicach godziny 16 to wtedy drugie śniadanie powinno przypadać pomiędzy godzinami 11:00 i 12:00. O czym trzeba pamiętać to fakt, że drugie śniadanie powinno być lekkostrawne i co też bardzo istotne, w trakcie jego spożywania nie powinniśmy najadać się do syta.

Drugi posiłek możemy przygotować sobie samemu w domu. Najlepiej gdy będzie to danie składające się z węglowodanów, pełnowartościowego białka, a także zdrowych tłuszczy. Dobrym produktem zawierającym znaczne ilości białka jest w tym przypadku chude mięso. Kurczak jak zawsze, tak i w tym przypadku będzie dobrym rozwiązaniem. Dobrze sprawdzi się również oleista ryba np. makrela. Zawiera ona kwasy omega-3, które w bardzo dobry sposób działają na nasze serce. Jeżeli lubicie jajka, one również są wskazane.

Dobrym źródłem węglowodanów jest pełnoziarniste pieczywo i co istotne nie ma większego znaczenia, w jakiej formie będzie ono występowało. Może być bagietka, bułka, chleb czy cokolwiek innego. Wszystko zależy od gustu, a dla odmiany warto co kilka dni wybierać inny rodzaj pieczywa. Drugi posiłek ma za zadanie zregenerować nasze siły lub dodać nam energii na kolejnych kilka godzin. Z drugiej strony drugie śniadanie musi być dla nas na tyle atrakcyjnym dodatkiem każdego dnia, byśmy po pewnym czasie nie zaprzestali jego praktykowania.

Wracając do samych składników. Doskonałym źródłem zdrowych tłuszczy będzie odrobina oleju rzepakowego lub lnianego. Jeśli z jakiś przyczyn nie chcecie tego stosować, to możecie wykorzystać garść orzechów. Ja orzechów nie lubię, ale mix w postaci sałatki z pomidorów, z kurczakiem, oregano i olejem rzepakowym, połączony z kromką razowego chleba daje fenomenalne połączenie.

Z kolei jeśli naprawdę nie macie czasu na przygotowanie posiłku lub zapomnieliście go zabrać ze sobą, za wszelką cenę nie wybieraj słodyczy i wszelkiego rodzaju drożdżówek jako alternatywy. Lepiej kupić wafle ryżowe lub owoce suszone, chyba, że… Naprawdę macie ogromną ochotę na słodycze. Wtedy lepiej zjeść kostkę cukru niż wszamać całego batonika, z którego kalorie na pewno w cycki nie pójdą ;)

Systematyczne spożywanie tak skomponowanych drugich śniadań dostarcza dodatkowej energii, która z pewnością przyda się każdemu w dalszej fazie dnia.

  • http://www.najtanszysport.pl/ Dammy

    Od pewnego czasu kombinuję trochę z drugim śniadaniem. Stosuję różne składniki i potrawy. Muszę pokombinować jeszcze z poradami z tego artykułu :) W końcu drugie śniadanie jest bardzo ważne, bez niego ani rusz a byle czego też nie można jeść.

  • lola

    Rafinowany olej rzepakowy jest idealny pod względem składu tłuszczowego, a że ma neutralny smak i zapach, nie widzę powodu dla którego ktoś miałby nie chcieć go stosować :)