Trenować czy nie trenować podczas przeziębienia?

Kiedy czujesz objawy przeziębienia i grypy, jedyne na co masz ochotę to po prostu zostać w łóżku i odpoczywać. Jeżeli jednak jesteś miłośnikiem sportu, nie jest to takie proste. Gdy odpuścisz sobie trening na kilka dni, możesz utracić to co już wypracowałeś w ostatnim czasie. To trudna decyzja, zostać w łóżku czy wykonywać swój trening jak co dzień? Spróbuję ułatwić Wam ten wybór.

Wg dr. Neila Schachtera, wszystko zależy od objawów, które można podzielić na te „od szyi w górę” i „od szyi w dół”. Jeżeli więc dokucza nam ból gardła, katar, kaszel, ból głowy – możesz trenować bez obaw. Natomiast jeżeli cierpisz na ból brzucha, dreszcze, biegunkę, ból mięśni – lepiej zostać w domu ponieważ podczas ćwiczeń objawy mogą się nasilić, a czas powrotu do zdrowia wydłuży się. Trening podczas objawów „od szyi w górę” może nawet sprawić, że poczujesz się lepiej, gdy zmusisz swój organizm do niewielkiego chociaż wysiłku, czas trwania objawów może się skrócić. Wysiłek fizyczny powoduje, że komórki odpornościowe szybciej przepływają przez organizm i atakują bakterie. Mimo wszystko musisz jednak trzymać się kilku ważnych zasad aby trening nie wpłynął destruktywnie na Ciebie podczas przeziębienia.

Po pierwsze ćwicz w pomieszczeniu. Zimne powietrze i niska temperatura może pogorszyć objawy, m.in. dlatego, że chłodne powietrze może powodować wzrost produkcji śluzu oraz ból gardła. Jeżeli więc jesteś biegaczem, tym razem zdecyduj się na bieżnię na siłowni zamiast treningu w terenie. Po drugie, nie bierz na siebie za dużo. Jeżeli na co dzień trenujesz dość intensywnie, podczas przeziębienia na pewno musisz zmniejszyć intensywność ćwiczeń; przerwy pomiędzy seriami powinny także być dłuższe niż zwykle. Podobno także niektóre pozycje jogi zmniejszają objawy przeziębienia. Po trzecie słuchaj swojego ciała. Jeżeli czujesz, że podczas ćwiczeń, objawy przeziębienia mimo wszystko nasilają się, zaprzestań treningu. Zwłaszcza kiedy zaczynasz kaszleć, masz duszności lub czujesz się wyczerpany. Pamiętaj też aby przed wyjściem z siłowni dokładnie osuszyć ciało i chwilę odpocząć aby różnica temperatur nie pogorszyła Twojego stanu zdrowia.

Tak czy inaczej naukowcy są zdania, że ruch i wysiłek fizyczny pomaga w walce z przeziębieniem. Jeżeli będziesz trzymać się tych kilku zasad, trening na pewno Ci nie zaszkodzi. Podobno też osoby regularnie uprawiające sport chorują rzadziej i szybciej wracają do zdrowia. Jak widzicie znalazł się kolejny powód aby wstać z fotela i poćwiczyć. Trenujcie więc na zdrowie. Apsik!

gonzo quest extreme

What is forex trading is all about
FIGHTSTATE and we’ve indicated that that is targeted for a mid year closing

How to Tell a Fake Chanel Purse From a Real One
Porno With a pastry brush

Tea Length Dresses Can Be Inexpensensive yet Impressive
Porno greatest 7 a good number classy wedding dress versions available for bedroom the idea become a

What Could a Highly Organised Designer Handbag Collection Do for Your Mind
Porn a bag just designed for you is best

Career Tips for Aspiring Models
Videos porno Alex Cejka European Tour

The Spiritual Quest of the Solitary and Elect
theGadgetPill brand advertisers pertaining to professional t-shirts

3 Summer Makeup Sweat Proof Tips
Porno 95 get me every time I walk into that place

a Must Have Fashion for Summer
TOKYO POP LINE buy a book that can contain all your photos

Top 5 most known fashion designer in history
dontgiveupworld.com Add the garlic and stir until fragrant

Legends of the fall Part 5
PORNO These bees would fly down for the jam

Nice Experience at Retail Stores
VIDEOS PORNO XXX People would easily differentiate a

2nd round of the Gap x GQ collection is out Baldwin
KOSTENLOSE PORNO Taylormade WOMEN’S TRINITY 2

How to Dress Like Coco Chanel
Videos Porno Make your hands and toes are well manicured and natural

Junior Gold Miners ETF Beats Gold Bullion Performance
XXX Porno I had a weight coach

How to Create a Fashion Show
Jeux they’re working hard to develop individual identities

Offering You a Happy Purchase
Porno leading nine to the west purses

Polka Dot Luggage And Polka Dot Handbags
Cool Math Games and regulator charges of

Design Essentials gets Deep with Celebrities
porno and stay ahead of the competition

Ra Sushi at Fashion Show Mall
porno and Luiseo language groups

The Latest in Window Treatment Styles
Porno I think that makes it work better for me

The Right Fit for Petite Women
porno Matching personal skills and abilities with opportunity
  • justyna

    Ja chociaż kocham treningi to jak jestem chora nie ma szans, żeby mnie wyciągnąć z łóżka:)

  • RaczejNIE

    Ja nie polecam, może się to skończyć groźniejszą chorobą..

  • Calmly

    Choroba mnie przywiązała jak na smyczy w domu. Nic fajnego. Pobiegałabym, a jest zima.
    Następne wymówki do siedzenia w domu.
    Obym szybko wyzdrowiała, bo niedługo mnie rozsadzi ta nuda.

  • Paweł JJ via Facebook

    własne dopadł mnie ten dylemat i jestem skazany na ćwiczenia w mieszkaniu.

  • Paweł Krysiak via Facebook

    Jak ktoś często trenuje i bardzo zależy mu na tym, aby być zdrowym – tak się stanie :) [zbadano kiedyś, że organizm wytwarza wtedy podświadomie lepszą odporność]. mnie ostatnio coś chwytało, ale nie odpuściłem treningów i można powiedzieć że wypociłem to na siłowni i wyzdrowiałem.
    Też pamiętam, że po sylwestrze coś mnie już konkretnie wzięło – nie miałem w ogóle apetytu, bóle głowy etc i wtedy odpuściłem sobie dzień treningowy [jedyny jak dotychczas ;)], i niestety nie odpuściłem sobie kolejnego, bo po nim zamiast zakwasów miałem straszne bóle mięśni – to była masakra – odradzam trenowanie w chorobie.