Fitness w biurze! Trzy proste sposoby na ćwiczenia w pracy

fitness-biuro Nawet 10 minut ćwiczeń podczas pracy poprawi krążenie krwi w naszym ciele, dotleni mózg i przygotuje nas do włożenia obcisłego garnituru. Pomieszanie krótkich ćwiczeń cardio z ćwiczeniami typowo mięśniowymi z pewnością korzystnie wpłynie na nasz metabolizm.

Zatem jeśli tylko możemy, postarajmy się wprowadzić je do naszego pracowniczego reżimu dnia. Poniżej trzy proste ćwiczenia, które może wykonać każdy z nas, w każdym biurze na Ziemi.

1. Obroty

Trzymając ręce przy tułowiu, wykonaj dług krok w tył swoją lewą nogą tak, aby lewa stopa była ułożona prostopadle do prawej, opartej naturalnie na ziemi. Obkręć ciało do tyłu przez lewe ramię w taki sposób, aby obejrzeć się mocno za siebie. Opuść ręce do ziemi utrzymując przy tym linie lewej kostki na równi z lewym kolanem. Analogiczne ćwiczenie wykonaj na drugą stronę. Na początek po 10 powtórzeń.

2. Wstrzymane pompki

Przyjmij pozycję wyjściową do wykonywania pompki przez 30 sekund po czym wykonaj powtórzenie zatrzymując się na dole przez kolejne 30 sekund. Postaraj się wykonać to trzykrotnie. W kolejnym podejściu postaraj się przerzucać ciężar ciała na jedną z rąk – w miarę możliwości odrywaj wolną rękę od ziemi.

3. Bieg po schodach

Pokonaj tyle schodów ile tylko zdołasz przez 20 sekund po czym zejdź do miejsca startu lub odpocznij przez 10 sekund.  Postaraj się wykonać przynajmniej 4 serie w 2 minuty.

  • http://www.facebook.com/szymon.zacharczuk Szymon Zacharczuk via Facebook

    niby spoko, ale jakos nie wyobrazam sobie tego w korporacji. albo inaczej: wyobrazam sobie mine ludzi, jakbym zaczal goraczkowo wbiegac i schodzic schodami ;D

  • http://www.facebook.com/ruszamysiepl ruszamysie via Facebook

    Szymon Zacharczuk trochę wyobraźni! :D

  • http://lab.kuzniewski.pl Kuzniewski

    Jak pracowałem kiedyś w ramach programu Work and Travel w winiarni w USA, mieliśmy rozgrzewkę na rozpoczęcie każdego dnia pracy. Na początku nikt za tym nie przepadał, a potem był to najlepszy punkt dnia. Może by tak wypróbować w biurze, w którym pracuję?

    • https://​plus​.google​.com/​u​/​0​/104644177590497096000 Przemysław Śmit

      Świetny pomysł ;)

  • http://www.solokolos.pl SoloKolos

    Przy siedzącej pracy takie kilkuminutowe ćwiczenia w biurze mogą być zbawienne dla zdrowia. Zażywamy coraz mniej ruchu, a to nie jest dobre. Codzienne rozruszanie stawów i mięśni z pewnością wpłynie korzystnie na zdrowie i pewnie nawet długość życia.