Ćwiczenia na poprawę sylwetki: w domu czy na siłowni?

cwiczenia-forma Czytasz ten artykuł? Przecież wiem, że tak. Nie udawaj, że tylko spoglądasz. Zatem skoro już tu jesteś to… świetnie. Wynika z tego, że właśnie zastanawiasz się nad poprawą swojej sylwetki. To bardzo dobrze. Pomogę Ci w tym i przekażę cenne wskazówki, które doprowadzą Cię do wymarzonej rzeźby. No dobra, może nie wymarzonej, ale dzięki kilku wskazówkom na pewno będziesz wyglądał i czuł się lepiej.

Przede wszystkim musisz się określić pod względem jednej rzeczy. Chcesz zacząć uczęszczać na siłownię? A może stosować trening domowy z wykorzystaniem masy własnego ciała? Tak czy inaczej, podsunę Ci przydatne wiadomości dla obu wariantów.

Zacznijmy od treningu z masą własnego ciała. Najbardziej podstawowym ćwiczeniem są pompki wykonywane w różnych kombinacjach. Każda z nich poza podstawową kładzie trochę większy nacisk na daną grupę mięśniową. Do tego warto, żebyś dołożył coś na brzuch. Najlepiej sprawdzą się klasyczne brzuszki. Mamy jeszcze do obsadzenia nogi. Najlepszym rozwiązaniem będą przysiady. Zostały plecy, które również pracują przy wykonywaniu pompek. Warto dołożyć do nich odgięcia na dolny odcinek kręgosłupa. W ten oto sposób masz zestaw ćwiczeń na całe ciało.

Jeśli natomiast wybierasz siłownię, to mamy tutaj nieco większe pole do popisu. Przede wszystkim na samym początku nie porywaj się na zaawansowane plany treningowe. Zacznij od odwiedzenia fora kulturystycznego i zapoznaniem się z podstawami ćwiczenia na siłowni oraz początkowym planem ogólnorozwojowym. Zaznajom się z wykonywaniem poszczególnych ćwiczeń.

Na siłowni śmiało pytaj trenerów o wskazówki i o to, jak poprawnie techniczne ćwiczyć za pomocą danej maszyny. To bardzo ważne. Musisz pamiętać, że liczy się poprawna technika, a nie ciężar. Chyba, że chcesz nabawić się kontuzji…

Natomiast jeżeli zależy ci na tym, by zaczerpnąć więcej wiedzy na temat ćwiczeń, polecamy odwiedzić portal Fit.pl. Tam z pewnością znajdziesz sporo cennych wskazówek.

  • http://fat-slayer.blogspot.com milie

    ja zostanę na razie przy ćwiczeniach w domu – siłownia zawsze mnie lekko przerażała ;D

  • http://www.zarabiamnakoszulkach.pl Miśka

    Moim zdaniem jeśli chodzi o trening na siłowni to powinno się zadbać o to, aby był on spersonalizowany i stworzony od podstaw przez trenera.

  • http://www.fitnesskatowice.marianpower.pl Marek

    Ja wybieram trzecią opcję – na świeżym powietrzu. W coraz to więcej miastach powstają siłownie na dworze gdzie można za darmo poćwiczyć. warto skorzystać z tych urządzeń zanim wybierzemy się pierwszy raz na siłownie

  • Krisu

    Można przez cały czas trenować z masą swojego ciała, nie tylko na początku przygody. Patrz – kalistenika

  • http://przykladowecv.eu anna przykładowe cv

    Na poprawę sylwetki najlepszy jest ruch na powietrzu. Bieganie, jazda na rolkach i już trochę mniej w pasie :)

  • Krisu

    Pas to nie wszystko ;)

  • http://workout-polska.pl zulco

    Nie ważne gdzie. Ważne że w ogóle się coś robi z własnym ciałem. Ja trenuję Kalistenikę, ale siłownia, to też aktywność.

    http://workout-polska.pl

  • Michalina

    Właśnie zaczynam na siłowni – mam nadzieję że będzie dobrze

    Zapraszam na http://www.kimtund.net.pl/

  • http://workout-polska.pl zulco

    Ja również preferuję trening w domu. Na siłowni się trochę krępuję.

    http://workout-polska.pl/Article-51-Kalistenika-Trening-w-domu-Pocztkujcy

  • http://tanie-odzywki.pl Tanie_Odżywki

    Zdecydowanie polecamy siłownie!

  • Karolinaa

    Witam, a ja skorzystałam z usług http://aktywnytrener.pl i to jest świetne rozwiazanie. Ćwiczę czasem w domu, czasem na siłowni a czasem w plenerze. Poza tym trener personalny świetnie motywuje :D

  • http://webexpansion.pl Paweł Gibek

    Bez zastanowienia polecam trening na siłowni. Oczywiście każda aktywność ma niepodważalne zalety. Niemniej jednak to właśnie na sali treningowej mamy dostęp do bardzo zróżnicowanego sprzętu, który pozwala trenować jeszcze efektywniej. W domu w zasadzie możemy ćwiczyć jedynie z wolnymi ciężarami oraz wykorzystując masę własnego ciała… W zakresie doboru ćwiczeń można także zasięgnąć porady np. trenera personalnego. Wystarczy wpisać w Google lub wejść na stronę http://www.tomaszostap.pl. Taka osoba zawsze podpowie optymalne ćwiczenia bądź pomoże stworzyć cały plan treningowy.

  • Kinga Zielińska

    A według mnie żadne urządzenia nie zastąpią aktywności, które możemy po prostu wykonywać na zewnątrz, takich jak bieganie, albo jazda na rowerze http://treningnog.pl/ . Nie sądzę, zeby rowerek stacjonarny, albo bieżnia,dawały równie fajny efekt i były równie przyjemne ;) A, no i uwielbiam również pływanie- siłownia mi tej przyjemności nie zastąpi ;)

  • Anka84

    Jak dla mnie to jeśli mamy wybór to tylko siłownia. Dzięki szerokiemu wyborowi sprzętu jesteśmy w stanie zrobić znacznie wiele ćwiczeń. No i pieniądze wydane na karnet motywują dodatkowo. Do tego można dorzucić jakieś suplementy na przykład stąd: http://www.apteczka-sportowa.pl i wówczas upragnione efekty są wyłącznie kwestią czasu.