5 najlepszych pomysłów na zdrowy i smaczny omlet

Omlety są doskonałym źródłem wartości odżywczych. Do tego są naprawdę smaczne, szybkie i łatwe do wykonania. Zawierają ogromne ilości białka oraz węglowodanów, tak bardzo potrzebnych naszym organizmom.
Dodatkowo omlet zrobiony z jajek, mąki żytniej oraz mleka z mniejszą zawartością tłuszczu, może być idealnym daniem dla osób chcących nieco zrzucić z wagi. Oto wg nas 5 najlepszych pomysłów na zdrowy i smaczny omlet:

Power Omlet!

Oprócz standardowych składników, typu jajka, mleko, mąka żytnia, sól i pieprz będziemy potrzebować 2-3 małe ziemniaki, które kroimy w kostkę, a następnie gotujemy. W międzyczasie podsmażamy grzyby, paprykę oraz cebulę. Po ugotowaniu ziemniaków dodajemy je na patelnię i całość smażymy przez ok. 2 minuty. Zmniejszamy ogień na średni i dodajemy masę jajeczną. Smażymy, aż do zarumienienia się obu stron omleta.

Pełnowartościowy omlet z cukinią i wędzonym łososiem

Jajka wbijamy do głębokiego talerza i doprawiamy wedle uznania. Dolewamy mleko i wsypujemy mąkę żytnią. Całość roztrzepujemy. Do masy dodajemy tartą cukinię i przelewamy całość na rozgrzaną patelnię. W momencie gdy masa będzie już prawie ścięta, ale wierzch będzie wilgotny, dodajemy łososia pokrojonego na kawałki. Dalej, jak kto lubi, albo przewracamy omlet na drugą stronę, albo składamy go na pół, dosmażamy i podajemy na talerz. Możemy położyć na niego bazylię lub miętę.

Omlet z krewetkami

Jeżeli krewetki były zamrożone, rozmrażamy je, myjemy i dokładnie suszymy papierowymi ręcznikiem. Ogonki odrywamy, resztę solimy i pieprzymy. Na rozgrzaną patelnię kładziemy krewetki i smażymy 1-2 minuty z każdej strony, pod koniec dodajemy natkę pietruszki – po chwili patelnię zdejmujemy z ognia. Przygotowaną masę jajeczną wlewamy na drugą rozgrzaną patelnię. Smażymy bez przykrycia na dużym ogniu, aż do ścięcia się brzegów omletu (smazyć nie dłużej niż 2 minuty). Gorące krewetki rozkładamy na jednej połowie omletu. Omlet zsuwamy z patelni od strony dodatków. Gdy jedna połowa omletu będzie na talerzu, energicznym ruchem patelni przykrywamy ją drugą połową.

Leśny omlet ze szparagami i orzechami

Orzechy kroimy i rumienimy przez kilka minut na rozgrzanej patelni. Jajka ubijamy z podsmażonymi orzechami, wodą, startym parmezanem i natką. Całość doprawiamy.  Masę wlewamy na patelnię z rozgrzaną oliwą z oliwek. Na sam koniec dodajemy ugotowane (3 min) końcówki szparagów. Istnieje też możliwość dodania szparagów do masy.

Omlet ze szpinakiem

Garść szpinaku płuczemy i osuszamy papierowym ręcznikiem, a następnie siekamy. Rozgrzewamy oliwę z oliwek na patelni, dodajemy doprawiony szpinak. Smażymy przez ok. 3 minuty, aż szpinak zwiędnie. Dodajemy ząbek czosnku i wlewamy wcześniej przygotowaną, standardową masę jajeczną. Omlet smażymy po obu stronach. Wcześniej, dla zgęstnienia szpinaku i przypraw możemy dodać łyżkę jogurtu naturalnego.

  • Piotrek

    Jakby komuś się nie chciało tyle brzydko mówiąc chrzanić – to pamiętajcie, że najzdrowszy omlet będzie z potrójnej ilości jajek, ew. omlet plus kurczak :)

  • Damian

    Łosoś – musi być mega

  • Kometa

    Ciekawe co na to Magda G.

  • Magda

    Ten ze szpinakiem musi być świetny. :)

  • http://www.fitness-food.pl Karol

    Ten ze szpinakiem gości u mnie regularnie. Dodaję jeszcze gałkę muszkatołową i odrobinę sera pleśniowego. Ale najczęściej podjadam omlety owsiane: płatki, białka jaj, coś do smaku (kakao/odżywka), jakieś bakalie, odrobina mleka. Wszystko zmiksowane i wylane na gorącą patelnię do naleśników posmarowaną tłuszczem kokosowym. Na to jakiś dżem bez cukru. MMM.. pychota :P W każdą sobotę musi być u mnie takie śniadanie + dobra kawa :)

  • Domcza

    Dzięki za te przepisy! Świetna opcja! Od ręki wypróbuję Power Omlet !