10 ciekawostek dotyczących trenowania i zdrowego żywienia

Ciekawostki
dodane przez:

jogging-exercise-weight-loss-fat-loss-health-1W dzisiejszych czasach wszystko ma swoje racjonalne wytłumaczenie. Praktycznie żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a każda odpowiedź jest oparta na konkretnych dowodach naukowych. Dzięki wiedzy naukowców możemy żyć i trenować dużo bardziej efektywnie. Chcesz wiedzieć więcej? Poniżej przedstawiamy 10 ciekawostek dotyczących trenowania i zdrowego odżywiania.

1. Wysiłek fizyczny powoduje wydzielanie się hormonu szczęścia, który powoduje obniżenie stresu w naszym organizmie. Systematyczne trenowanie może zmniejszyć napięcie nerwowe nawet o 80% w skali całego życia. Chcesz żyć dłużej? Trenuj!

2. Aby odzyskać energię po treningu, zaleca się spożycie 2 g węglowodanów na 1 kg ciała. Oznacza to, że osoba ważąca 80 kg powinna dostarczyć swojemu organizmowi 160 g węglowodanów. Bardzo wdzięcznym źródłem węglowodanów, które możemy zawsze ze sobą zabrać, są owoce np. jabłka, gruszki, grejpfruty czy pomarańcze.

3. Chcesz aby Twój trening był bardziej efektywny? Zadbaj o dietę. Odpowiednio dobrane produkty żywieniowe mogą przyspieszyć poprawę Twoich wyników sportowych nawet trzykrotnie. Spożywaj produkty mleczne, warzywa strączkowe, fasolę, ryby, oliwę z oliwek i mięso z kurczaka.

4. Najlepszym sposobem na poprawienie refleksu jest spożywanie odpowiedniej ilości wody. Jesteś senny? Odpuść sobie kawę i napoje energetyczne. Napij się wody. Jeżeli ważysz 80 kg, to powinieneś wypić 2,4 l wody. Uwaga! Wraz z wzrostem masy ciała rośnie zapotrzebowanie na wodę (waga * 0,03 = codzienna dawka wody).

5. Ćwiczenie późnym popołudniem i wieczorem, kiedy temperatura ciała jest najwyższa, podwyższa ją jeszcze bardziej. Powoduje to, że przed snem i w nocy spada ona do niższego niż zwykle poziomu, co pozwala na mocniejszy sen.

6. Ćwiczenia fizyczne zmniejszają ryzyko zachorowania na grypę.

7. Chcesz spalić tkankę tłuszczową? Twój trening nie powinien trwać krócej niż 40 minut. Dopiero po 20 minutach ćwiczeń rganizm zaczyna czerpać energię z tkanki tłuszczowej.

8. Udo Pollmer twierdzi, że sport jest szkodliwy: „Ludzie uprawiający sport rujnują sobie zdrowie, nie żyją dłużej, zwierzęta zaliczane do długowiecznych, to takie, które na ruch tracą jak najmniej energii np. krokodyle czy żółwie. Człowiek nie czerpie radości z życia uprawiając sport tylko z tego co robi.” – bez komentarza ;)

9. Zaczynasz biegać? Twój trening nie powinien trwać krócej niż 30 minut. Biegając nieregularnie przez kilka miesięcy 20-25 minut organizm przyzwyczai się do tempa i dystansu. Jeżeli chcesz biec coraz szybciej, stopniowo dokładaj kilometry i minuty.

10. Jak rozpoznać, czy tempo w którym biegniesz jest dla Ciebie odpowiednie? Na jeden z treningów zabierzesz ze sobą partnera. Odpowiednie tempo to takie, przy którym będziesz w stanie w miarę swobodnie rozmawiać z drugą osobą.

  • http://itsonedaycloser.blogspot.com/ ONE DAY CLOSER

    Podsumuwując – ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, a wyjdzie to jedynie na dobre (choć Udo Pollmer pewnie by się ze mną nie zgodził :D )

  • http://fat0slayer.blogspot.com milie

    hehe, co do punktu 8 to przypomniał mi się obrazek z demotów
    króliki skaczą i żyją 8 lat,psy biegają i żyją 15 lat, żólwie leżą i żyją 150 lat :D Może coś w tym jest, hehe

  • http://yzoja.pl/ Yzoja

    no to lecę zastosować punkt 5 i 7 :)

  • http://turen.org.pl/ mamamania

    Ciekawe, ciekawe! Postaram się zastosować kilka punktów :)